advert

Thursday 7 July 2011

Review filem: TRANSFORMERS-DARK OF THE MOON

Harini nk share pasal filem antarabangsa yg kini telah pn berada di pawagam dan mempunyai rmai peminat iaitu "Transformers". Rasanya filem ni merupakan antara filem paling lama ak pernah tonton dimana durasinya selama 2jam setengah..

Ape pn crita ni mmg la tidak menghampakan dimana aksi yg dipaparkan selain efek dan sound yg mmg mantap. Apa yg paling menarik skali tentulah bahagian "transformation" autobots dari transport ke robot yg cnggih..mmg wow!xhairan la rmai yg sanggup berhabis duit untuk mendapat kn koleksi robot2 ini..

Filem kali ini berkenaan cubaan robot 'sentenile' (rasanya btul kot namanya nie) dan 'megatron' untuk menghidupkan kembali dunia  mereka yg telah musnah kerana peperangan dan sekaligus turut menjadi pemimpin kpada pnduduk bumi. Teras yg berjaya diselamatkn smasa peperangan dlu menjadi sumber untuk pengaktifan semula alam 'robot' yg telah hancur. Berjayakah Witwicky,Optimus,Bumblebee dan Autobots lain menghalang cubaan ini?Ermm..kenala saksikan kesudahannya di pawagam,memang xrugi..;-)

My rate: 4 1/2 stars

No comments:

Post a Comment