advert

Monday 2 April 2012

Review filem 'Wrath of the Titans'

Setelah sekian lame x mengupdate blog nie..mlm nie sblum tdo nk review pasal movie yg ak jz tgok petang tdi iaitu 'Wrath of the Titans' Sebenarnye x merancang pn nk tgok filem nie tp ditakdirkan plak sdang mengadap skrin kt dpan GSC tu tebe ade seorang gurl nie datang kt ak dan menawarkan tiket yg dperolehnya secara percume..stelah berbual sketika, ak pn menerima 2 tiket dri gurl tu..anyway, thanks adik!
Filem ini mengisahkan pertempuran kiranya antara dewa dan syaitan dimana dewa Zeus, Poseidon dan Hades merupakan adik beradik yg mempunyai kuasa dalam mengawal dunia...Walaubagaimanapun,kuasa dewa Zeus dan Poseidon mula menjadi lemah apabila manusia tidak menyembah mereka. Ini ditambah pula dengan bantuan dewa Hades yang berdendam dengan membantu Kronos (syaitan) melepaskan dri dari penjara Taratus dan merampas kuasa Dewa Zeus tanpa memikirkan akibatnya..
Harapan Dewa Zeus dan Poseidon untuk meyelamatkan dunia kini bergantung kpada Preseus yg merupakan anak kepada Dewa Zeus yg menjalani kehidupan manusia biasa kerana merasakan dirinya hanya la separa dewa wlaupn telah dtwarkan untuk menjadi dewa oleh dewa Zeus..
Klimaks filem ini bermula apabila Preseus dan Agenor (anak dewa Poseidon) bersatu untuk menyelamatkan Dewa Zeus dan menghapuskan Kronos yg mula menyerang setelah kluar dari penjara Tatarus..Berjayakah Preseus & Agenor menyelamatkan dunia dan meneruskan kuasa dewa???Nk tau kesudahan filem nie kenala tgok kt panggung sndrii..Memang xrugi duit pnye~
Rating utk filem nie ialah 4 setengah!
Susunan crite yg teratur, cinematografi yg bgus, lakonan yg hebat, sound efek yg power..
Padan la tiket kt panggung pn asyik 'selling fast' je utk semua waktu tyangan..ayuh semua~

No comments:

Post a Comment