advert

Wednesday, 4 July 2012

Putrajaya: Pesta Flora 2012

Semalam aku berpeluang melencong masuk ke Putrajaya pada Selasa lepas untuk turut serta dalam pesta flora kali nie..
Nasib la hari biasa dan waktu bekerja, so orang ramai yang ada x la ramai sangat pn..lebih free bile jalan kt tempat2 mcmnie untuk cuci mata~
Aku akui pesta flora nie memang cantik!!Banyak betul bunga yang disusun mengikut tema dan banyak juga syarikat2 kerajaan, sekolah2 dan universiti2 yang turut serta dalam pesta kali nie..
Jalan2 cuci mata tu sempat la 'klik' gambo2 sekeliling dgn handset yg x seberapa nie..so, nk share gk la gamba2 yang x seberapa nie..


Seksyen pertama: External site~

 Antara dekorasi taman yang ade..banyak betul bunga orkid, tapi xleh masuk lak sbb berpagar~
 Ini lak hiasan pintu depan untuk kawasan kategori universiti dan sekolah..Rasenye bunga hiasan nie adalah bunga tahi ayam je tapi cantik...btul x?
 Haa, yang nie lak dekorasi dari kampung ku, Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya, Melaka..
"Heiii, Hang Tuaaahhh!!" caya laaa~
Ini lak antara dekorasi yang menarik dari Kementerian Wilayah Persekutuan..rasa mcm nk tdo je atas bunga2 nie sume..kalau lah boleh~
Dekorasi nie pn cantik gak..I like~

Seksyen 2: Internal site~
 Selamat datang ke Green House Floria 2012~
 Nk buat tangga kat umah Melaka camnie..gler best!
 Ini lak dekorasi bermotif..geram jeee tgok bunga2 nie sume~
Bujang Senang Bunga..hehe..Zoo dalam Taman Bunga~

Macam mana?cantik x? Kalu sesiapa yang masih belum berpeluang lagi, masih sempat ye..sebab pesta flora 2012 nie masing berlangsung sehingga 8 July 2012..Peminat bunga tegar especially kaum wanita, memang x rugi sampai ke tempat nie..mat2 bunga pn boleh gak..hehe..Sejuk je mata tengok bunga2 nie sume, tapi kalau yang nak membeli belah bunga idaman pn boleh..Manela tau dpat idea lak nk menghias laman sendiri pas tengok dekorasi landskap kt pesta nie kn~

Alamat penuh: Persisiran tasik, presint 2,Putrajaya...Ikut je signboard, x kan lah anda sesat..
Selamat mencuci mata ye~ (^_^)

4 comments:

  1. Hmm ni kalau bunga penuh kat umah ni dok umah sesaja.Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanamla bunga byk2 keliling umah~

      Delete
  2. Replies
    1. kalau x silap, Melaka ada 2 tapak landskap bunga yg berbeza~

      Delete