advert

Tuesday 22 March 2011

Harga ayam naik lgi..

Ish,nk wat mcmane nie,asik naik je..ayam pastinya mnjadi kegemaran rmai smpikn walau dh naik bpe kli pn ttap org ramai akn beli gk..



Jom baca ckit ape kata menteri ttg isu nie..
“Proses menternak anak ayam mengambil masa kira-kira 45 hari sebelum dijual di pasaran dan ketika ini proses itu belum berakhir menyebabkan bekalan ayam di pasaran tidak mencukupi. Masalah ini akan berakhir menjelang April apabila ayam di ladang mencapai masa untuk dijual.

“Selain itu, berlakunya peningkatan harga ayam di ladang berbanding minggu lalu iaitu RM5.05 kepada RM5.50 hingga RM5.80 sekilogram yang turut menjadi faktor kenaikan harga ayam bulat (bersih) di pasaran,” katanya ketika sidang media kenaikan harga ayam di sini, semalam.


credit to: my metro


Pasnie antara langkah2 yg bleh kte ambil ialah dgan mmbela ayam untk kegunaan sndri..hehe..mne tau pastu leh jdi bisnes lak berikutan harga ayam yg smakin meningkat  nie..
Tp xpela,mmg mustahil nk berhenti dri mkn ayam tp leh cuba untk mengurangkn mkn ayam,kn ada byk lgi yg bleh kte makan spt mknan laut ke dan dading..bykkan mkan syuran lagi la bgus..mcmne penggemar ayam sekalian,anda boleh?

No comments:

Post a Comment